Geen wonder dat de NMBS liever reclame maakt met andere illusies over treinreizen dan je voor te spiegelen dat je er snel en efficiënt mee op je bestemming geraakt.
De NMBS voert reclamecampagnes met vrij dubieuze boodschappen. In de ene wordt voorgesteld dat de reiziger kan ontbijten op de trein (met tafellaken, mandje brood, confituur, koffie) en in een andere wordt meegedeeld dat je op de trein kan ‘knuffelen’. Het eerste lijkt me nogal onpraktisch, al heb ik nog heimwee naar die verkopers die hun koffiekarretje doorheen de trein duwden. Het tweede is naar Antwerpse normen ronduit onzedig (toch als dat knuffelen ‘muilen’ of nog intenser wordt). Maar beide comfortopties zijn haalbaarder dan een regelmatige trein naar je bestemming vinden. Een kwart van de IC-verbindingen tussen Antwerpen en Brussel...
De rest van dit artikel is enkel beschikbaar voor onze abonnees.
Al abonnee? Log hier in.
Nog geen abonnee? Onze abonnementsformules.
Samenleving & Politiek, Jaargang 32, 2025, nr. 1 (januari), pagina 72
Abonneer je op Samenleving & Politiek
Het magazine verschijnt 10 keer per jaar; niet in juli en augustus.
Proefnummer? Factuur? Contacteer ons via
info@sampol.be
of op 09 267 35 31.
Het abonnementsgeld gaat jaarlijks automatisch van je rekening. Het abonnement kan je op elk moment opzeggen. Lees de
Algemene voorwaarden.
Je betaalt liever via overschrijving?
Abonneren kan ook uit het buitenland.
*Ontdek onze SamPol draagtas.