The Millennial Dialogue - België

Hoe denken Millennials over politiek?

Verkiezing na verkiezing horen we dezelfde grijsgedraaide plaat over jongeren die ontgoocheld, moedeloos en niet geëngageerd zouden zijn. Aangezien ze in het politieke discours grotendeels afwezig zijn, zijn ze een gemakkelijk prooi voor vooroordelen. Maar hoe denken de zogenaamde ‘Millennials’ zélf over politiek? Foundation for European Studies (FEPS) startte, samen met haar partners, het initiatief “Millennials Generation Dialogue”. Ondertussen namen in een hele reeks landen meer dan 10.000 jongeren deel aan de enquête. Ook voor België werd, in samenwerking met o.a. Stichting Gerrit Kreveld, meer dan 1.000 jongeren bevraagd.

The Millennial Dialogue – België (enquête)

Hoe kijken millennials naar politiek (Sampol, september 2016)

AudienceNet bevroeg met een online enquête 1.008 (gewogen totaal 1.000) Belgische inwoners tussen 16 en 25 jaar, de zogenaamde ‘Millennials’. AudienceNet organiseerde en modereerde tevens een week lang een online dialoog met 40 Belgische ‘Millennials’, die als volgt werden onderverdeeld: de politiek betrokkenen, de mainstream en de politiek ontevredenen.

Deze enquête is afgenomen in opdracht van Foundation for European Progressive Studies (FEPS), Global Progress, Stichting Gerrit Kreveld en Institut Emile Vandervelde.